Τελευταίο Τεύχος

 

 

 

Μιχάλης Θεοφιλόπουλος: Διευ/ντής του υποκ/τος Ν. Ελλάδας της Ποτοποιίας Θράκης

 


O Μιχάλης Θεοφιλόπουλος μιλάει στο %Vol. Drinks για την πορεία και το μέλλον της Ποτοποιίας Θράκης, μιας από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις παραγωγής ούζου και τσίπουρου στην Ελλάδα, η οποία κατέχει από τις υψηλότερες θέσεις στον τομέα των εξαγωγών.

συνέντευξη στην Σόνια Χαϊμαντά


Η Θράκη είναι μία σημαντική δύναμη στην Ελλάδα όσον αφορά την αποσταγματοποιία. Πώς  βλέπετε το μέλλον της στον κλάδο;

Η τέχνη της απόσταξης σημειώνει μεγάλη ανάπτυξη στη Θράκη, μετά την απελευθέρωση από τους Οθωμα νούς. Υπάρχουν σημαντικές επιχειρή σεις που εκδηλώνουν σπουδαία δραστηριότητα στην παραγωγή ούζου και αποσταγμάτων (τσίπουρου). Δυστυχώς, όμως το μέλλον της αποσταγματοποιίας –όχι μόνο στη Θράκη αλλά σε όλη την Ελλάδα– από το 2009 και μετά διαφαίνεται δυσοίωνο. Η αλόγιστη αύξηση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης καθώς η παραγωγή και η διακίνηση χύμα αφορολόγητου τσίπουρου έχουν φέρει όλες τις επιχειρήσεις του κλάδου σε πάρα πολύ δύσκολη θέση. Η άμεση μείωση του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης και η απαγόρευση πώλησης από τους δήθεν «διήμερους» αποσταγματοποιούς αφορολόγητου τσίπουρου, είναι η μόνη λύση για την ανάπτυξη του κλάδου και τη δημιουργία επενδύσεων οι οποίες θα επιφέρουν νέες θέσεις εργασίας

Την τελευταία δεκαετία στην ευρύτερη περιοχή πραγματοποιήθηκαν μεγάλες επενδύσεις με τη βοήθεια κρατικών επιχορηγήσεων πιστεύετε ότι επωφελήθηκαν οι εταιρείες οίνων και αποσταγμάτων της Θράκης από τα προγράμματα αυτά;

Η Θράκη επί σειρά ετών αποτελούσε την πλέον παραγκωνισμένη περιφέρεια της Ελλάδας. Ήταν περιοχή δυσμενούς μετάθεσης για δημόσιους υπαλλήλους ή στρατιωτικούς. Τόπος εκτόπισης. Αυτή ήταν η άποψη της κεντρικής εξουσίας. Την τελευταία τριακονταετία –και κυρίως μετά το 1985 και με τη δημιουργία της βιομηχανικής περιοχής– η πολιτεία αντιλαμβάνεται πλέον τη στρατηγική σημασία της Θράκης και, μέσα από τα κίνητρα των αναπτυξιακών νόμων, προσπαθεί να προσελκύσει επενδύσεις στην περιοχή αυτή. Δυστυχώς το κόστος ήταν δυσανάλογο από την ανάπτυξη που τελικά επετεύχθη. Οι επιχειρήσεις του κλάδου επωφελούνται των κινήτρων και δημιουργούνται σημαντικές μονάδες με τοπική κυρίως δραστηριότητα.

Η Ποτοποιία Θράκης είναι ίσως η σημαντικότερη επιχείρηση του κλάδου στην περιοχή θα θέλατε να μας πείτε λίγα λόγια για την ιστορία της και τη θέση της στην ελληνική αγορά;

Η Ποτοποιία Οινοποιία Θράκης ΑΒΕΕ ιδρύθηκε το 1977 και προήλθε από τη συγχώνευση δεκατεσσάρων μικρών ποτοποιών, οι οποίοι δραστηριοποιούνται στον νομό Ροδόπης. Παρά τα προβλήματα και τις δυσκολίες που προέκυψαν από τη συγχώνευση αυτή, κατάφερε ύστερα από δέκα-δεκαπέντε χρόνια να αποτελεί μια από τις μεγαλύτερες επιχειρήσεις οινοπνευματωδών ποτών (ούζου, τσίπουρου, αλκοολούχου ποτού τύπου μπράντι, λικέρ βότκας κ.λπ.) στην Ελλάδα.

Είναι γνωστό ότι μεγάλη ποσότητα της παραγωγής σας εξάγεται. Πώς αποτυπώνεται αυτό στα αποτελέσματα της εταιρείας σας;

Το 80% της παραγωγής πράγματι εξάγεται. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα –παρά τη μεγάλη μείωση της κατανάλωσης στην εσωτερική αγορά– ο κύκλος εργασιών να παραμένει σταθερός και να διατηρηθούν οι θέσεις εργασίας για 74 εργαζομένους, γεγονός πολύ σημαντικό για την τοπική κοινωνία, η οποία μαστίζεται από τα υψηλότερα ποσοστά ανεργίας.

Ποια είναι τα κύρια προϊόντα που εξάγετε;

Τα προϊόντα που εξάγουμε είναι κυρίως ούζο, αλκοολούχο ποτό τύπου μπράντι, τσίπουρο και λικέρ.

Πώς αντιμετωπίζετε τον τοπικό και γενικότερα τον εγχώριο ανταγωνισμό;

Όσον αφορά τον ανταγωνισμό, δυστυχώς το πρόβλημα δεν είναι ο ανταγωνισμός μεταξύ των επίσημων αποσταγματοποιών, αλλά με τους δήθεν «διήμερους» παραγωγούς, οι οποίοι διαθέτουν χύμα τσίπουρο χωρίς καμία προδιαγραφή, κανέναν έλεγχο, με ελάχιστη ή καθόλου επιβάρυνση με ειδικό φόρο κατανάλωσης οινοπνευματωδών ποτών, με τον οποίο επιβαρύνονται τα προϊόντα των επίσημων ποτοποιών-αποσταγματοποιών. Έναν ειδικό φόρο ο οποίος αυξήθηκε σε μία διετία κατά 127%, με αποτέλεσμα να δώσει κίνητρα σε οποιονδήποτε να παραγάγει χύμα τσίπουρο και να το πουλά σε πολύ χαμηλή τιμή, αλλά με μεγάλο κέρδος, καθότι το προϊόν δεν έχει επιβαρυνθεί με τον ΕΦΚ. Εάν η πολιτεία σύντομα δεν λάβει μέτρα, δυστυχώς πολλοί ποτοποιοί-αποσταγματοποιοί, οι οποίοι δραστηριοποιούνται μόνο στην Ελλάδα,θα παρακμάσουν.

Θα θέλατε να μας αναφέρετε επιγραμματικά κάποια μελλοντικά σχέδια της εταιρείας σας;

Η εταιρεία προγραμματίζει την επέκτασή της σε αγορές του εξωτερικού, όπου δεν έχει σήμερα παρουσία. Πιστεύουμε ότι μόνο με την αύξηση των εξαγωγών θα κατορθώσουμε να αντιμετωπίσουμε τα προβλήματα που δημιουργήθηκαν με την οικονομική κρίση στην εσωτερική αγορά.


 
Go to top