Τελευταίο Τεύχος

 

 

 

Ουρές στη Νέα Υόρκη για το ελληνικό κρασί

 

Αποτέλεσμα εικόνας για αγαλμα ελευθεριας
 
Sold out μέσα σε λίγες ημέρες ήταν τα εισιτήρια για την εκδήλωση γευσιγνωσίας ελληνικών κρασιών φέτος στη Νέα Υόρκη. Και ας κόστιζαν το «φθηνό» 75 δολάρια και το ακριβό για VIPs 125 δολάρια. Μόλις 400 τυχεροί κατάφεραν να μπουν στο City Winery στην καρδιά του Μανχάταν στο «Taste of Greece» για να απολαύσουν ελληνικά κρασιά υψηλών προδιαγραφών συνοδευόμενα από εδέσματα από τα καλύτερα εστιατόρια της πόλης.

Και όμως, μόλις μία δεκαπενταετία νωρίτερα το ελληνικό κρασί στη Νέα Υόρκη ήταν περίπου κάτι... σαν ανέκδοτο. Τα τελευταία τρία χρόνια η αξία των ελληνικών εξαγωγών οίνου σε ΗΠΑ και Καναδά έχει πάνω από 70% αύξηση, λέει στην «Κ» η Σοφία Πέρπερα, διευθύντρια του Γραφείου Οίνου Βορείου Αμερικής. Αυτό είναι πολύ σημαντικό γιατί δείχνει ότι τα ελληνικά κρασιά εδραιώνουν τη θέση τους στην αγορά των οίνων ποιότητας στις δύο μεγάλες και σημαντικές αγορές. Ενα λίτρο ελληνικό κρασί στη Γερμανία –όπου η Ελλάδα εξάγει μεγάλες ποσότητες οίνου, λόγω του ελληνικού στοιχείου– πωλείται κατά μέσον όρο 1,95 ευρώ. Στη Νέα Υόρκη, η μέση τιμή για ένα λίτρο ελληνικό κρασί είναι 4,75 ευρώ. «Η διαφορά είναι τεράστια και αντανακλά το είδος των κρασιών που ζητούνται στην Αμερική και τις δυνατότητες της αγοράς».

«Οταν είπαμε ότι στην εκδήλωση στη Νέα Υόρκη θα βάλουμε εισιτήριο, μας είπαν μπορεί να μην πατήσει άνθρωπος. Και όμως, έπρεπε. Ετσι, δίνεις το σήμα ότι το ελληνικό κρασί αξίζει όσο και τα υπόλοιπα καλά κρασιά του κόσμου», λέει η κ. Πέρπερα. Το αποτέλεσμα δικαίωσε τους οργανωτές και το ελληνικό κρασί αποδείχτηκε στην πράξη ότι πουλάει, αφού πολλοί στήθηκαν στην ουρά για να αγοράσουν μία θέση. Μάλιστα, τα έσοδα από τη συγκεκριμένη εκδήλωση θα διατεθούν στην οργάνωση «Μπορούμε».

Τα ελληνικά κρασιά βρέθηκαν δέκατη χρονιά σε πόλεις της Αμερικής και του Καναδά, μέσω του προγράμματος που διοργανώνεται από την Εθνική Διεπαγγελματική Οργάνωση Αμπέλου και Οίνου (ΕΔΟΑΟ), το επωνομαζόμενο road show των Ελλήνων οινοπαραγωγών. Επί δύο εβδομάδες, από τις 2 έως τις 16 Μαΐου, πραγματοποιήθηκαν συνολικά 10 γευστικές δοκιμές και εκπαιδευτικά workshops με μεγάλη λίστα αναμονής για το ελληνικό κρασί, στα οποία παραβρέθηκαν περίπου 2.000 επαγγελματίες και οινόφιλοι καταναλωτές στις αγορές του Μόντρεαλ, του Τορόντο, της Νέας Υόρκης, του Σικάγο και του Χιούστον. Μπορεί να ακούγεται κάπως, όμως η Νέα Υόρκη αποτελεί πλέον «συνηθισμένη στάση» για τις εκδηλώσεις προώθησης των ελληνικών κρασιών. Οι οινοχόοι της Νέας Υόρκης, που έχουν αναδειχθεί σε άριστους πρεσβευτές των ελληνικών κρασιών, προτείνουν χωρίς δεύτερη σκέψη στους πελάτες τους ένα ασύρτικο Σαντορίνης ή ένα ξινόμαυρο Νάουσας για να συνοδεύσουν το εκλεκτό και πανάκριβο δείπνο τους. Ξένα περιοδικά και όχι μόνο εξειδικευμένα αναφέρονται εγκωμιαστικά σε συγκεκριμένα ελληνικά κρασιά και οι απλοί καταναλωτές που ξέρουν να πίνουν, γνωρίζουν πλέον ότι στην Ελλάδα παράγονται πολλά κρασιά εξαιρετικής ποιότητας.

Φέτος όμως πρώτη φορά έγινε προσπάθεια από την ΕΔΟΑΟ στο Σικάγο και στο Χιούστον, πόλεις που θεωρούνται δύσκολες γιατί δεν υπάρχει κουλτούρα οινική, αλλά καλές αγορές γιατί οι κάτοικοί τους έχουν υψηλό βιοτικό επίπεδο. «Τα αποτελέσματα ήταν εξαιρετικά ενθαρρυντικά», λέει η κ. Πέρπερα, «αφού εταιρείες διανομής μάς πλησίασαν και μας ρώτησαν πώς μπορούν να βάλουν ελληνικά κρασιά στη λίστα τους». Και η προσπάθεια που έχει γίνει στον Καναδά, όμως, φαίνεται ότι αποδίδει καρπούς. Πρόκειται για μια χώρα όπου η πώληση κρασιού είναι δύσκολη γιατί περνά μέσα από συγκεκριμένα μονοπώλια, όμως φέτος στο Μόντρεαλ ο πρόεδρος του μονοπωλίου δήλωσε παρών στις εκδηλώσεις...

 

Πηγή : Kathimerini.gr

Go to top